close

電影 - Call Me By Your Name (以你的名字呼喚我 主題曲 - Mystery of Love) 

歌手 : Sufjan Stevens

這首主題曲亦在2018年奧斯卡頒獎典禮上由Sufjan現場演出

聽到這首歌,那種初戀的酸甜也能隨著劇情畫面在腦海浮現,間接感受到滿滿青春的滋味

 

        undefined

 

Mystery of Love (愛的奧秘)

[Verse 1]

Oh, to see without my eyes

噢, 別凝視著我的雙眼

The first time that you kissed me

第一次當你親吻我時

Boundless by the time I cried

像是在無垠的時光裡 我哭了

I built your walls around me

圍起了一道又一道因你而起的牆

White noise, what an awful sound

白噪音 多麼擾人的聲音

Fumbling by Rogue River

在羅格河旁笨拙地尋找著什麼

Feel my feet above the ground

雙腳漂浮在地面上的感覺

Hand of God, deliver me

上帝請用祢的手 拯救我吧

>>>轉至http://tainanpinky.pixnet.net/blog<<<

[Chorus 1]

Oh, oh woe-oh-woah is me

噢, 是我

The first time that you touched me

第一次當你碰觸我時

Oh, will wonders ever cease?

噢, 奇蹟會有停息的時候嗎?

Blessed be the mystery of love

祈願為愛的奧秘

[Verse 2]

Lord, I no longer believe

上帝, 我再也不願相信

Drowned in living waters

淹沒在不息的活水裡

Cursed by the love that I received

遭受著被詛咒的愛

From my brother's daughter

來自於我哥哥的女兒

Like Hephaestion, who died

就像是赫費斯提翁 逝去的

Alexander's lover

亞歷山大的愛人

Now my riverbed has dried

如今我的河床已經乾涸

Shall I find no other?

我還能找到可以替代的嗎?

>>>轉至http://tainanpinky.pixnet.net/blog<<<

[Chorus 2]

Oh, oh woe-oh-woah is me

噢, 是我

I'm running like a plover

我像隻千鳥般地奔跑著

Now I'm prone to misery

如今我易發於悲傷地

The birthmark on your shoulder reminds me

在你肩上的胎記使我想起

[Verse 3]

How much sorrow can I take?

我能夠承受多少的哀痛?

Blackbird on my shoulder

站在我肩上的烏鴉

And what difference does it make

這將會有什麼改變嗎

When this love is over?

究竟在何時這段愛已經停止了呢?

Shall I sleep within your bed

我是否能夠在你的床上沉睡

River of unhappiness

滿溢著痛苦的河流

Hold your hands upon my head

握著你的雙手在我的頭上高高舉起

Till I breathe my last breath

直到我剩下的最後一口氣

[Chorus 3]

Oh, oh woe-oh-woah is me

噢, 是我

The last time that you touched me

最後一次當你觸碰我時

>>>轉至http://tainanpinky.pixnet.net/blog<<<

Oh, will wonders ever cease?

噢, 奇蹟會有停息的時候嗎?

Blessed be the mystery of love

祈願能為愛的奧秘

 

注意: 學習性質翻譯,如要轉發或複製請註明出處,翻譯好辛苦請大家配合喲

 

arrow
arrow

    Pinky 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()